Chlebek bananowy z czekoladą

Nie lubię wyrzucać jedzenia, a jak każdemu zdarza mi się kupić czegoś za dużo. Najbardziej problematyczne są warzywa i owoce, które po pewnym czasie nie wyglądają apetycznie, choć nadal nadają się do spożycia. Wtedy najlepiej je przetworzyć. Banany których skórka zaczyna brązowieć doskonale nadają się do przygotowania koktajlu albo ciasta bananowego zwanego też chlebkiem bananowym. Sekretem udanego ciasta/chlebka bananowego są właśnie przejrzałe banany, które im ciemniejsze tym słodsze. Ciasto jest bardzo łatwe w przygotowaniu i nie wymaga użycia ani miksera ani innego sprzętu mieszającego. Wystarczy miska,widelec, blaszka i piekarnik. Wspaniale smakuje ale też pachnie. Polecam jako słodkie śniadanie z kremem czekoladowym i orzechami. Pycha!
Składniki:
3 bardzo dojrzałe banany
100 g cukru brązowego
1 jajko, rozbełtane
75 roztopionego masła lub oleju kokosowego
170 g mąki
szczypta soli
1 łyżeczka sody oczyszczonej
70 g posiekanej gorzkiej czekolady
Przygotowanie:
Podłużną formę o długości 24 cm (tzw keksówkę) smarujemy masłem lub olejem kokosowym i posypujemy bułką tartą.
Banany rozgniatamy widelcem, łączymy z cukrem, jajkiem i przestudzonym masłem. Mąkę mieszamy z solą i sodą, po czym dodajemy do bananów. Dokładnie mieszamy. Masę wlewamy do formy, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i pieczemy przez godzinę. Po upieczeniu wyjmujemy z formy i studzimy na kratce.




Komentarze

  1. najlepszy chlebek jaki może być !

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, naprawdę świetny przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. Udało mi się zrobić chlebek bananowy z czekoladą z twojego przepisu. Wyszedł pyszny. Jak dzieci się dobrały to zaraz go nie było :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie jadłam tak przepysznego chleba- wymiata :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chleb czekoladowy z bananami jest naprawdę bardzo dobry. Jak będę miała chwilę czasu, też na pewno zrobię. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry chlebek. Trochę się pokusiłam i za dużo czekolady dałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam chlebki z bananem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie niedawno piekłam podobny chlebek. Palce lizać.

    OdpowiedzUsuń
  9. A jak mówię, że chleb bananowy jest przepyszny, to nie wierzą...Robiłam go nieco inaczej, teraz wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. banany i czekolada? biorę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis, Uwielbiam chlebki bananowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie muszę spróbować !

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda smakowicie, uwielbiam wszystko co ma w sobie czekoladę :P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty