Mojito rabarbarowe

 Mojito to jeden z najsmaczniejszych i najbardziej orzeźwiających koktajli alkoholowych. Idealny na upalne dni. Pochodzenie mojito nie jest do końca jasne, ale zgodnie z powszechną opinią, narodziło się na Kubie na początku XX wieku. Podstawowe składniki tego koktajlu to rum, mięta i limonka. Ja proponuję rabarbarową wersję mojito, z lemoniadą i kostkami lodu, które przygotowałam z malinami i listkami mięty. Znajdą się chętni na rabarbarową wariację na temat kubańskiego koktajlu?


 Składniki:
40 ml białego rumu
limonka pokrojona w plasterki
listki świeżej mięty
lemoniada rabarbarowa (przepis)
kostki lodu (z malinami i miętą) lub kruszony lód
rabarbar pokrojony w plasterki
woda gazowana
1-2 łyżeczki brązowego cukru (opcjonalnie)
Przygotowanie:
Do szklanki wrzucamy kostki lodu, wlewamy rum, dodajemy limonkę i miętę. Do połowy wysokości szklanki wlewamy rabarbarową lemoniadę i i uzupełniamy gazowaną wodą mineralną. Jeśli drink nie jest wystarczająco słodki dodajemy brązowy cukier. Na koniec dorzucamy kilka plasterków rabarbaru. 




Komentarze

  1. Pyszny napój na gorące dni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam takie napoje orzeźwiające, gdyż nie tylko mega smakują, ale fajnie działają na organizm latem ;) Teraz temperatura też nam troszkę podskoczyła, więc idealnie nadadzą się na najbliższe dni ;) Trzeba będzie jednak rabarbar zastąpić czymś innym ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty