Pesto bazyliowe

Czasami jest tak, że nie mam czasu albo ochoty (lub jednego i drugiego na raz) na spędzanie długich godzin przy garach. Zaskoczyłam Was? Nieee... Każdy tak czasem ma, prawda? W takich sytuacjach pojawia się u mnie prawie zawsze niezawodny makaron z tzw "czymkolwiek" na szybko. "Czymkolwiek" jest u mnie zwykle czosnek/oliwa/chili (aglio-olio-e-peperoncino) lub pesto. To mój patent na udany posiłek, bo wszystkim smakuje, a przygotowanie go zajmuje jakieś 15 minut. I jeśli ktoś zapyta mnie, dlaczego kocham kuchnię włoską, odpowiem....że za prostotę dań, za genialne połączenie prostych składników, gwarantujące bogactwo smaków i aromatów. Termin cucina povera czyli kuchnia biedaków oznacza styl gotowania według którego powstała większość klasyków kuchni włoskiej. Pierwotnie gotowali tak z konieczności ubodzy Włosi, aby skutecznie zapełnić żołądki potrawami z tanich, dostępnych, sezonowych produktów. Dzisiaj ten styl gotowania zrobił oszałamiającą karierę i stał się inspiracją dla kucharzy, którzy gotują proste, autentyczne dania z najlepszych składników, których smak jest radością samą w sobie. Najlepsze składniki nie muszą oznaczać najdroższe. Cucina povera to kuchnia oparta na sezonowości, prosta ale kreatywna i nigdy banalna.

Kilka prostych składników wystarczy, aby przygotować bazyliowe pesto z poniższego przepisu. Pęczek bazylii, ser parmezan lub grana padano, orzeszki pinii, oliwa i czosnek. Przygotowane pesto mieszamy z ulubionym makaronem ugotowanym al dente i mamy danie, że palce lizać! Bon Appetit kochani!


Składniki:
liście bazylii (1 doniczka)
1 ząbek czosnku
25 g orzeszków pinii (zrumienionych na suchej patelni)
10 g tartego parmezanu
70 ml oliwy z oliwek
sól
pieprz
Przygotowanie:
Wszystkie składniki ucieramy w moździerzu lub miksujemy rozdrabniaczem (malakserem lub blenderem). Na koniec doprawiamy solą i pieprzem.




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty