Zupa krem z dyni

Dyniowy sezon właśnie się rozpoczął, co oznacza nieubłaganie zbliżającą się jesień. Ja sezon dyniowy w mojej kuchni otwieram moją ulubioną zupą z dyni z mlekiem kokosowym.
To uniwersalne warzywo możemy wykorzystać w kuchni na nieskończenie wiele sposobów. Surowy miąższ dyni jest wodnisty i pozbawiony smaku, dopiero po doprawieniu i wkomponowaniu w potrawy nabiera smaku i charakteru. Poza tym, jest niskokaloryczna (27 kcal na 100g), sycąca, zawiera błonnik, beta-karoten, potas i kwas foliowy.
 

Składniki:
1 dynia hokkaido
2 szalotki
3 ząbki czosnku
2 łyżki oleju
1,5 litra bulionu warzywnego
400ml mleka kokosowego
1 łyżeczka curry w proszku
sól
pieprz biały
 
 
Przygotowanie:
Dynię myjemy, obieramy, pozbawiamy pestek i kroimy w kostkę. Szalotki i czosnek drobno siekamy. Na dnie garnka rozgrzewamy olej i smażymy warzywa około 10 minut, często mieszając.
Następnie usmażone warzywa zalewamy bulionem i gotujemy do miękkości około 30 minut. Zupę miksujemy blenderem na gładki krem, dodajemy mleko kokosowe, curry, sól i biały pieprz.
 



Komentarze

  1. Koniecznie muszę spróbować, bo od dawna chodzi za mną taka zupa ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie zrobiłam, pychaaa <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! To moja ulubiona zupa z dyni.

      Usuń
  3. Właśnie zrobiłam, zupa przepyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lepszej nie jadlam, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota! Z dyni, z brokułów - uwielbiam je wszystkie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty