Krem z batatów z masłem orzechowym

Zupa z batatów z masłem orzechowym może wydawać się połączeniem dość intrygującym. Bo kto dodaje masło orzechowe do zupy? Ja dodałam i eksperyment uważam za udany. Zupa ze słodkim batatem i masłem orzechowym domagała się aby użyć wyrazistych w smaku przypraw, stąd znalazły się w niej kumin, kolendra, pieprz kajeński, curry, świeży imbir oraz plasterki papryczki chili. Zupa doskonale rozgrzewa od środka i zapewnia uczucie sytości. Do tego, jak większość zup kremów, jest banalnie prosta i szybka w przygotowaniu. 



Składniki:
2 średniej wielkości bataty
2 marchewki
2 szalotki
3 ząbki czosnku
2  łyżki oleju
1,5 litra bulionu warzywnego
3 łyżki masła orzechowego
1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
1/2 łyżeczki ziaren kolendry
1/2 łyżeczki curry w proszku
1/2 łyżeczki pieprzu kajeńskiego
2 łyżki świeżo tartego imbiru
sól
pieprz

Do podania:
orzeszki ziemne
listki świeżej kolendry
papryczka chili
sok z limonki
Przygotowanie:
W dużym garnku rozgrzewamy olej i podsmażamy pokrojoną w kostkę szalotkę, a po minucie dodajemy posiekane ząbki czosnku. Bataty i marchewki obieramy i kroimy w kostkę, dodajemy do garnka, podsmażamy przez chwilę, po czym zalewamy bulionem. Całość gotujemy około 30 minut. Zupę przyprawiamy solą, pieprzem, curry, pieprzem kajeńskim, utartymi w moździerzu kminem rzymskim i nasionami kolendry oraz startym imbirem. Pod koniec gotowania do zupy dodajemy masło orzechowe i całość miksujemy na gładki krem. Zupę podajemy udekorowaną orzeszkami ziemnymi, plasterkami chili i listkami świeżej kolendry, skrapiamy sokiem z limonki.





Komentarze

Popularne posty