Placuszki z twarogiem

Słynne amerykańskie pancakes wzbogaciłam o polski składnik- twaróg, co moim skromnym zdaniem wyszło im na dobre, nie tylko jeśli chodzi o smak, ale też wartości odżywcze. Mleko i przetwory mleczne są źródłem łatwo przyswajalnego wapnia, wysoko wartościowego białka i witamin z grupy B oraz witamin A i D- dlatego warto o nich pamiętać przygotowując posiłki, szczególnie dla dzieci. Małe, pulchne placuszki kochają dzieci i nie tylko. To idealne słodkie śniadanie lub podwieczorek. Do ciasta na placki nie dodałam cukru, słodkości dodadzą im dodatki. Tradycyjne amerykańskie pancakes je się z syropem klonowym, jednak równie dobrze smakują z miodem, dżemem, świeżymi owocami.



Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 jajka
2 szklanki maślanki
4 łyżki roztopionego masła
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
400 g twarogu
szczypta soli
masło klarowane do smażenia
Przygotowanie:
Maślankę mieszamy z jajkiem,  twarogiem, ekstraktem waniliowym i roztopionym masłem. Dodajemy pozostałe suche składniki i mieszamy, aż się połączą. Ciasto nie musi być idealnie gładkie. Na patelni rozgrzewamy łyżkę klarowanego masła, nakładamy małą porcję ciasta i smażymy z obu stron na złoty kolor.
Podajemy polane miodem lub syropem klonowym z sezonowymi owocami i uprażonymi płatkami migdałów.







Komentarze

  1. "zawadzały" mi kiedyś w lodówce dwie kostki twarogu i w ramach eksperymentu dodałem je do zwykłych racuchów z jabłkami, więc domyślam się, że takie pancakes z serem są równie dobre co racuchy :) Mają przede wszystkim wspaniały smak i są cięższe, treściwsze. Narobiłaś mi takiej ochoty, że chyba usmażę pancakesy na kolację ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygladają wspaniale! Muszą być delikatne w smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty