Empanadillas z jagnięciną i warzywami

Empanadillas czyli hiszpańskie pierożki z wytrawnym nadzieniem to moja kolejna propozycja na hiszpańską przekąskę. Tradycyjnie ciasto do tych pierożków wyrabia się z masła, smalcu, wina i mąki, ja jednak ułatwiłam sobie zadanie i użyłam gotowego ciasta francuskiego, a zamiast smażyć je w głębokim tłuszczu upiekłam je w piekarniku. Do nadzienia można użyć dowolnych składników, warzyw, ryb, owoców morza, mięs. W tym przypadku wykorzystałam jagnięcinę, która została mi z obiadu z poprzedniego dnia. Równie dobrze można wykorzystać mięso z rosołu, upieczoną pierś kurczaka lub tuńczyka z puszki.

Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
1 posiekana cebula
4 posiekane pieczarki
1/2 posiekanej czerwonej papryki
2 łyżki oliwy
100g upieczonej wcześniej jagnięciny lub innego mięsa (wołowina, drób)
żółtko
 
Przygotowanie:
Na patelni rozgrzać oliwę i podsmażyć cebulę, paprykę i pieczarki. Następnie do warzyw dodać pokrojone w kostkę mięso. Przyprawić solą i pieprzem.
Z ciasta francuskiego wyciąć krążki o średnicy około 12-15 cm. Na każdej połowie krążka ułożyć nadzienie. Brzegi zwilżyć wodą i mocno przycisnąć (można do tego użyć widelca). Posmarować żółtkiem i piec 15 minut w temperaturze 200 stopni C.
 
 


Komentarze

Popularne posty