Ślimaki drożdżowe z konfiturą truskawkową i migdałami

Oto moja propozycja na sobotni deser lub podwieczorek - ciasto drożdżowe w trochę innym niż zwykle wydaniu. Nie jestem mistrzynią cukiernictwa, z ciastami radzę sobie średnio. Prawdopodobnie dlatego, że przy przygotowaniu ciast trzeba trzymać się ściśle receptur, z aptekarską niemal dokładnością odmierzać ilość składników. A ja lubię dodać coś od siebie, na oko itd. Jest to mój debiut jeśli chodzi o ciasto drożdżowe i w mojej skromnej ocenie udany. Niech to będzie zachętą dla tych, którzy podobnie jak ja średnio czują się w wypiekach. Powodzenia. Trzymam kciuki za wasze kulinarne eksperymenty!
 
Składniki:
100g miękkiego masła
200ml mleka
500g mąki + jeszcze trochę
70g cukru + 5łyżek
50g świeżych drożdży
1 jajko
konfitura truskawkowa lub dowolny dżem
50g płatków migdałowych
 
Przygotowujemy ciasto drożdżowe. 50g masła rozpuszczamy na wolnym ogniu, dodajemy mleko. W misce mieszamy 500g mąki, 70g cukru i szczyptę soli. Drożdże kruszymy, dodajemy do mleka i mieszamy aż się rozpuszczą. Rozpuszczone drożdże i jajko dodajemy do miski z mąką. Wyrabiamy mikserem na gładkie ciasto, przykrywamy i odstawiamy na 45 minut w ciepłe miejsce.
Następnie zagniatamy ciasto i wałkujemy na podsypanym mąką blacie. Na cieście rozkładamy równomiernie 50g masła, posypujemy 5 łyżkami cukru, smarujemy konfiturą i posypujemy płatkami migdałów. Ciasto rolujemy, zaczynając od dłuższego brzegu. Kroimy na 3-4cm kawałki (ślimaki).
Piekarnik nagrzewamy do temp. 225 stopni C (termoobieg: 200 stopni C). Płaskie naczynie do zapiekanek lub tortownicę smarujemy masłem i układamy w nim ślimaki z ciasta stroną nacięcia do góry. Posypujemy płatkami migdałowymi Odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut.
Pieczemy w nagrzanym piekarniku około 30 minut. Przed podaniem możemy oprószyć ciasto cukrem pudrem.

Komentarze

Popularne posty